Handhaver Bodem

Gepubliceerd op 1 juni 2022

Als Handhaver Bodem bescherm je de kwaliteit van de bodem. Zo draag je direct bij aan een veilige, duurzame en gezonde omgeving. Wil jij jouw expertise hiervoor inzetten? Bij de ODMH in Gouda kijken we uit naar een nieuwe collega die met ons deze uitdaging aan wil gaan.

Ben jij dat? Solliciteer dan naar :

Handhaver Bodem
32 - 36 uur

Het team Bodem & Archeologie met in totaal ongeveer 20 medewerkers heeft veel kennis en kwaliteit in huis en neemt binnen de “bodemwereld” een vooraanstaande positie in. En daar zijn we trots op!

We zijn een hecht en deskundig team met een brok aan ervaring. Er is altijd ruimte om je verder te ontwikkelen en we blijven leren van elkaar. Dat past in onze ambitie om gezamenlijk hoge kwaliteit te blijven leveren.

Wat ga je doen?

  • Als Handhaver Bodem ga je dagelijks aan de slag met het toezicht en de handhaving van grondstromen volgens het Besluit bodemkwaliteit (Bb) en saneringen in het kader van de Wet Bodembescherming (Wbb).
  • Ook zal je toezichts- en handhavende taken gaan uitvoeren voor bodemactiviteiten in het kader van de Omgevingswet per 1 januari 2023.
  • Je adviseert de deelnemende gemeenten over genoemde regelingen.
  • Je voert je werkzaamheden deels uit vanuit kantoor en als Handhaver Bodem ben je natuurlijk ook buiten te vinden: de helft van de tijd ben je op pad in het werkgebied van de ODMH.
  • Je verdiept je in de Omgevingswet en de bijbehorende regelingen en je werkt actief mee aan het veranderende beleid op het gebied van bodemtoezicht en handhaving.
  • Samen met de andere 3 Handhavers Bodem houd je toezicht op het werkgebied van de ODMH. We hebben het werkgebied onderling verdeeld; zo heeft elke handhaver zijn eigen gebied wat je van haver tot gort kent.

Jouw kwaliteiten

  • Leergierig en kwaliteitsgericht: Je krijgt energie van het oppakken van nieuwe dingen en het eigen maken van het bodemwerkveld. Je stelt hoge eisen aan je eigen werk en streeft naar verbetering daarvan.
  • Aanpassingsvermogen en klantgericht: Je kunt je goed inleven in de ander, stelt de juiste prioriteiten en je doet aan verwachtingsmanagement. Je bent hierdoor een betrouwbare partner en collega.
  • Initiatiefrijk: Je ziet mogelijkheden voor jezelf en de ODMH. Je schroomt niet om proactief voorstellen voor verbetering te doen en hieraan een bijdrage in te leveren. Graag zelfs!

Wat vragen wij

Je herkent jezelf in de gevraagde kwaliteiten en beschikt over een relevante milieu- of civieltechnische opleiding op HBO niveau.

Waarom jij kiest voor werken bij de ODMH?

Wil jij een baan die ertoe doet? Dan is een baan bij de ODMH echt iets voor jou.

Wij willen onze regio duurzamer maken. Zodat inwoners en ondernemers nu én in de toekomst in een veilige, duurzame en gezonde omgeving kunnen wonen en werken.

Via werken bij de ODMH kan je meer zien over ons mooie werk.

Werken bij ons betekent ook, werken voor een ambitieuze, innoverende en digitaal gestuurde organisatie in een informele sfeer met ongeveer 200 collega’s. We bieden goede en flexibele arbeidsvoorwaarden en ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling.

Ben jij een vroege vogel, begin je liever iets later? Geen probleem, we werken met flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden.

Verder bieden wij:

  • Een salaris van maximaal € 4.671,- bruto per maand (CAO SGO, schaal 10) bij een 36-urige werkweek. Doorgroei naar uitloopschaal (10a, maximaal € 5.021,-) is mogelijk.
  • Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05% in aanvulling op je salaris dat je kan opnemen wanneer het jou uitkomt.
  • Een online leeromgeving via GoodHabitz die altijd voor jou beschikbaar is met een gevarieerd aanbod op het gebied van kennis en vaardigheden.
  • Regelmatig informele activiteiten zoals een gezondheidsevenementen, afdelingsuitje en een gezellig eindejaarsfeest.
  • De ODMH is goed bereikbaar, zowel met de trein als met auto. Wij stimuleren het gebruik van het openbaar vervoer en de fiets en hebben daar goede regelingen voor.
  • Ons parkeerterrein heeft parkeerplekken met elektrische laadpalen.

Ben je enthousiast?

Solliciteer dan uiterlijk 26 juni 2022 via onze vacaturesite, we nemen snel contact met je op.

Heb je vragen?

Zou je weleens van een Handhaver Bodem zelf willen horen wat het werk in de praktijk nou echt leuk en interessant maakt?

Bel of whatsapp dan met Chris Coppens, plaatsvervangend teamleider Bodem & Archeologie (06 - 30 74 15 41), dan regelt hij dat voor jou. Ook voor overige vragen over de functie kan je met hem contact opnemen

Bel voor informatie over de sollicitatieprocedure met Liesbeth van der Poel, HR-adviseur (088 - 54 50 371, werkdagen: maandag, woensdag en vrijdag).

Delen? Graag!

Maar acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.