Organogram


Het organogram van de Omgevingsdienst Midden-Holland (ODMH) bevat de volgende tekst.

Directie en Staf

Directie: André Mutter.
Staf, ter ondersteuning van de directie.
De Staf bestaat uit: Sylvia Kodde, Elisa Bes, Marlies van Bergen, Martin de Heide, Karin Croes, Mia Vogelzang, Marieke Belt en Reinate Kila.

Afdelingen

Er zijn vier afdelingen:

  1. Afdeling Expertise, afdelingshoofd Claar van Houtum.

    De afdeling Expertise bestaat uit adviseurs op diverse milieuthema’s, die collega’s en deelnemers van specialistische adviezen voorzien. Daarnaast voeren we diverse projecten uit voor onze deelnemers, met name op duurzaamheid of nieuwe ontwikkelingen. De afdeling bestaat uit de teams Bodem & Archeologie; Duurzaamheid; Geluid & Lucht en ROM, Externe Veiligheid & Ecologie. Ook de toezichthouders Bodem en onze Natuur- en Duurzaamheidseducatie en de groep Klimaatadaptatie vallen onder Expertise.

  2. Afdeling Bedrijven, afdelingshoofd Wim Teeuwen
    De afdeling Bedrijven is verantwoordelijk voor het toezien op, en handhaven van wet- en regelgeving met betrekking tot Milieu wet- en regelgeving voor bedrijven. Dit doen zij namens onze regiogemeenten en de provincie Zuid-Holland. De afdeling behandelt: meldingen en verleent vergunningen, het energieteam maakt onderdeel uit van de afdeling. Dit team bezoekt bedrijven om te beoordelen of deze voldoen aan de gestelde energie-eisen. Namens de provincie Zuid-Holland voert de afdeling bedrijven ook de zwemwatertaak uit voor het hele grondgebied van de provincie Zuid-Holland.

  3. Afdeling Bouw- en woningtoezicht, afdelingshoofd Henk Spruit
    Deze afdeling is verantwoordelijk voor het controleren en handhaven van wet- en regelgeving met betrekking tot bouwen en wonen. Het houdt zich bezig met verschillende aspecten van bouw- en woningtoezicht in de regio Midden-Holland. Deze regio betreft de gemeenten: Gouda, Waddinxveen, Bodegraven-Reeuwijk en Zuidplas. Voor de gemeenten Alphen aan den Rijn en Krimpenerwaard voeren wij de sloop- en asbesttaken uit.

  4. Afdeling Bedrijfsvoering, afdelingshoofd: Maarten van Dijk
    De afdeling bedrijfsvoering ondersteunt de overige drie afdelingen van de ODMH bij het uitoefenen van hun taken op het gebied van milieu en bouw- en woningtoezicht. Die ondersteuning vindt plaats op het gebied van financiën, HR, facilitaire zaken en informatieverwerking. Dat laatste onderdeel is weer ondergebracht in de clusters ICT (netwerk- en werkplekbeheer), FAB (Functioneel- en Applicatiebeheer) en DIV (postverwerking en digitale archivering).

De afdelingshoofden vormen met de Directie, het Management Team (MT).
De afdelingen bestaan uit diverse teams.

Teams

Afdeling Expertise bestaat uit het de volgende teams:

  • Bodem en Archeologie, teamleider Gerben Baks
  • Ruimtelijke ontwikkeling, Ecologie en Externe Veiligheid, teamleider Aniek Lambregts
  • Duurzaamheid, teamleider Koen Sillevis Smitt
  • Geluid en lucht, teamleider Martijn ten Bloemendal

Afdeling Bedrijven bestaat uit de volgende teams

  • Toezicht en Handhaving Noord, teamleider Caroline Demmendal
  • Toezicht en Handhaving Zuid, teamleider Jan-Gert van Helvert
  • Vergunningverlening en Zwemwater, teamleider Gert van den Toren

Afdelings Bouw- en woningtoezicht bestaat uit de volgende teams

  • Toezicht en handhaving, teamleider Lotte Dighe
  • Vergunningverlening, teamleider Steven van Vliet
  • Juridische Zaken, teamleider a.i. Marieke Koek

Afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit de volgende clusters

  • Human Resource Management, coördinator Marjan Rooker
  • ICT, coördinator Rainier Abma
  • DIV, coördinator Annemarie Zentveld
  • Financiën, coördinator Jacqueline Vos
  • Facilitaire Zaken, coördinator Tim Hulscher
  • Functioneel applicatiebeheer, coördinator Nol Witte