Adviseur Leefomgevingskwaliteit

Gepubliceerd op 28 mei 2019

Wil jij ook meewerken aan een goede inrichting van de fysieke leefomgeving van de regio Midden-Holland? Heb jij ideeën om de beperkte ruimte zo slim mogelijk in te richten met oog voor de milieu- en duurzaamheidsthema’s?

Wij zijn voor onze afdeling Expertise in Gouda op zoek naar een proactieve en praktische

adviseur Leefomgevingskwaliteit

32 uur per week

Wat ga je doen?

Jij adviseert onze regiogemeenten over ruimtelijke ontwikkelingen. In jouw advies zijn alle aspecten van de fysieke leefomgeving integraal meegenomen. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar samen met andere collega’s. Het gebruik maken van elkaars kennis vinden wij vanzelfsprekend en inspirerend.

Ook speel je als adviseur leefomgevingskwaliteit binnen de ODMH een centrale rol als het gaat om de Omgevingswet. Bij pilotprojecten ben je een belangrijke partner voor de gemeenten. Er zijn op dit gebied veel (beleids-) ontwikkelingen en uitdagingen, hiervoor ga jij je kennis, vaardigheden en enthousiasme inzetten.

Daarnaast word je ambassadeur. Dat houdt in dat je voor één of twee gemeenten de spin in het web bent en het werk op het vlak van ruimtelijke ordening en de fysieke leefomgeving bewaakt en coördineert. Je bent aanspreekpunt voor die gemeente en werkt ten minste één dagdeel op locatie bij de desbetreffende gemeente.

Wat vragen wij?

  • Je bent een resultaat- en klantgerichte gesprekspartner. Een nieuwsgierige adviseur die mensen met enthousiasme en ondernemerschap mee krijgt in de gewenste route naar een mooi resultaat. Hierbij heb je gevoel voor politiek en proces; je kan op een positieve manier omgaan met belangenverschillen.
  • Je hebt organisatorische talenten en kan goed met mensen omgaan. Je hebt ook geen moeite om op mensen af te stappen.
  • Een afgeronde HBO of WO opleiding op het gebied van de fysieke leefomgeving, zoals Ruimtelijke Ordening, Planologie of Environment Management. Of je hebt in je loopbaan kennis opgedaan waardoor je nu hiermee vergelijkbaar bent.
  • Bij voorkeur enkele jaren relevante werkervaring.
  • Bij ODMH ligt veel informatie over de leefomgeving vast in digitale kaartlagen. Affiniteit met GIS is een grote pré.

Wij nodigen je uit om ook te reageren als je niet geheel voldoet aan dit profiel.

Wat bieden wij jou

  • Een veelzijdige functie in een informele, betrokken en ondernemende organisatie van ongeveer 200 medewerkers die zich inzetten voor een betere leefomgeving.
  • Een salaris van maximaal € 4.225,- bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek. Doorgroei naar een uitloopschaal is mogelijk.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals: flexibele werktijden, reiskostenvergoeding, ontwikkelmogelijkheden met goede begeleiding, opleidingen en een individueel keuze budget (IKB) van 17,05%.
  • Regelmatig informele activiteiten zoals een gezondheidsdag, afdelingsuitje en een gezellig eindejaarsfeest.
  • De ODMH is goed bereikbaar, zowel met de trein als met auto. Wij stimuleren het gebruik van het openbaar vervoer en de fiets en hebben daar goede regelingen voor. We beschikken over parkeerplekken met elektrische laadpalen.

Ben je enthousiast?

Stuur dan een gemotiveerde sollicitatie met CV aan Liesbeth van der Poel, via solliciteren@odmh.nl.

Heb je vragen?

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Marlies van Bergen, teamleider (088 - 54 50 334 of 06 – 101 169 42). 
Bel voor informatie over de sollicitatieprocedure Liesbeth van der Poel, HR-adviseur (088 - 54 50 371/50 181).