Toezichthouder agrarisch

Gepubliceerd op 18 januari 2021

Bijdragen aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving door kwalitatief en efficiënt toezicht? Daarvoor zorg jij als toezichthouder agrarisch! Sta jij stevig genoeg in je schoenen om ons team naar een hoger plan te tillen met jouw talenten en expertise?

Toezichthouder agrarisch
32 tot 36 uur

Het team Zuid van de afdeling Bedrijven bestaat uit 10 collega’s waarvan 9 toezichthouders en een teamleider. Als toezichthouder is geen dag hetzelfde. Je krijgt alle vrijheid om je werk zelf in te delen en plant zelf wanneer je op pad gaat om agrarische bedrijven te bezoeken.

Jouw echte toegevoegde waarde als toezichthouder?

  • Samen met je collega’s draag je je steentje bij aan het milieu en aan een duurzame leefomgeving. Je bezoekt bedrijven, waaronder glastuinbouwbedrijven en veehouderijen en houdt toezicht op de naleving van de milieuwetgeving. De behandeling van klachten kan ook buiten kantooruren plaatsvinden;
  • Naast deze controles stel je rapporten, besluiten en adviezen op. We vinden het belangrijk dat je hierbij optreedt als adviseur en gesprekspartner;
  • Je ondersteunt als specialist collega’s bij lastige zaken en signaleert ontwikkelingen binnen het agrarische vakgebied. Samen met collega’s uit andere vakgebieden zorg je ervoor dat nieuwe ontwikkelingen in de praktijk worden uitgevoerd;
  • Als het nodig is draai je mee in de wachtdienst.

Jouw kwaliteiten

  • Je hebt een afgeronde technische, agrarische of milieukundige HBO opleiding en hebt bij voorkeur minimaal twee jaar ervaring als toezichthouder. Ervaring met milieutoezicht bij agrarische bedrijven is een pre;
  • Je bent bekend met de installaties in de glastuinbouw en in de veehouderij en je spreekt de taal van de sector;
  • Nog belangrijker dan je ervaring is je persoonlijkheid. Je bent een enthousiaste en energieke teamspeler;
  • Je kan knelpunten snel doorgronden en adviseren over de gewenste oplossingsrichtingen;
  • Je kunt goed met tegenstrijdige belangen en met bestuurlijke en politiek gevoelige zaken omgaan. Je voelt je binnen het krachtenveld van de politiek, bedrijven en omgevingsdienst als een vis in het water;
  • Je drukt je, zowel schriftelijk als mondeling, correct en bondig uit;
  • Je bent in het bezit van rijbewijs B.

Waarom werken bij de ODMH

Wil jij een baan die ertoe doet? Dan is een baan bij de ODMH echt iets voor jou. Wij willen onze regio veiliger maken. Zodat inwoners en ondernemers nu én in de toekomst in een veilige, duurzame en gezonde omgeving kunnen wonen en werken.

Werken bij ons betekent werken in een jonge en ambitieuze organisatie met goede en flexibele arbeidsvoorwaarden, ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en een interessant takenpakket. Ben jij een vroege vogel, begin je liever iets later, of wil je je kinderen graag naar school brengen? Geen probleem, naast flexibele arbeidsvoorwaarden werken we ook met flexibele werktijden en werkplekken.

  • Een salaris van maximaal € 4.494,- bruto per maand (schaal 10) bij een 36-urige werkweek. Doorgroei naar een uitloopschaal is mogelijk;
  • Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05 %;
  • Regelmatig informele activiteiten zoals een gezondheidsdag, afdelingsuitje en een gezellig eindejaarsfeest;
  • De ODMH is goed bereikbaar, zowel met de trein als met auto. Wij stimuleren het gebruik van het openbaar vervoer en de fiets en faciliteren dit;
  • Ons parkeerterrein heeft parkeerplekken met elektrische laadpalen;
  • Bekijk onze bedrijfsfilm voor een eerste indruk van ons.

Klaar voor een zinvolle bijdrage aan onze leefomgeving?

Solliciteer dan vóór 1 maart  2021 via onze website.

Ben je een interne medewerker van de ODMH? Solliciteer dan via solliciteren@odmh.nl.

De sollicitatiegesprekken staan gepland op donderdag 11 maart 2021 (1e ronde, online) en woensdag 17 maart 2021 (2e ronde).

Heb je vragen?

Bel voor vragen over de functie met Jan-Gert van Helvert,
teamleider Handhaving Zuid, 06 – 83 24 53 39.

Bel voor informatie over de sollicitatieprocedure Marie-Louise Henket,
HR- adviseur, 06 – 12 53 32 31.

Zomaar een werkdag van een toezichthouder

“Je bent bezig met het voorbereiden van een controle voor die dag. Dan krijg je een telefoontje van een burger die een klacht heeft over geuroverlast en illegale activiteiten. Je gaat op onderzoek uit. Aangekomen bij het bedrijf blijkt dat de luchtwasser een storing heeft. De lucht verlaat de stal ongereinigd en veroorzaakt daardoor geuroverlast. Je overlegt met de ondernemer en overtuigt hem hem om snel de installatie op orde te brengen. Direct na dit gesprek neem je contact op met de klager om een en ander terug te koppelen.
Tijdens het bezoek zie je tevens dat de agrariër een nieuwe stal in gebruik heeft genomen. Vreemd, dat was niet bekend in het dossier. Je gaat op onderzoek uit. Er is geen vergunning afgegeven en de activiteit blijkt ook in strijd met het bestemmingsplan.
Je kondigt bij de agrariër een handhavingsbrief aan. Terug op je werkplek onderzoek je bij je collega’s of deze activiteit vergund kan worden of dat de activiteit gestaakt moet worden. Je schakelt ook met de gemeente of de activiteit te legaliseren is of niet. Deze zaak krijgt nog een vervolg.”