Teamleider Vergunningverlening

Gepubliceerd op 12 augustus 2021

Ben jij een teamleider die de talenten van medewerkers goed weet te benutten? Zie jij jezelf de ODMH vertegenwoordigen op het gebied van vergunningverlening BWT bij onze klantgemeenten? Wil je graag meebouwen aan een sterke en toekomstbestendige organisatie met betrokken medewerkers? Dan zoeken we jou!

Ben jij een teamleider die de talenten van medewerkers goed weet te benutten? Zie jij jezelf de ODMH vertegenwoordigen op het gebied van vergunningverlening BWT bij onze klantgemeenten? Wil je graag meebouwen aan een sterke en toekomstbestendige organisatie met betrokken medewerkers? Dan zoeken we jou!

Teamleider Vergunningverlening

32-36 uur

Het team Vergunningverlening  bestaat uit ongeveer 22 gedreven professionals die werken aan het totale proces van omgevingsvergunningen. Ze zijn hiervoor verantwoordelijk van begin tot eind. Het team behandelt alle vergunningaanvragen en vooroverleggen voor bouwen, sloop, woningonttrekking en bomenkap. Ze ondersteunen onze klantgemeenten en provincie bij hun bouwopgaven.

Jouw uitdaging als teamleider vergunningverlening

Je bruist van energie om aan de slag te gaan in deze spannende tijd. Je gaat leidinggeven aan een team, dat voor een grote opgave staat: de overgang naar de Omgevingswet en de overdracht van de technische toetsing aan de markt.
Je neemt het team hierin mee en deelt jouw energie, kennis én ervaring met de medewerkers. Samen werk je aan de vernieuwing van het vergunningenstelsel en denk je na over hoe je ondersteunende software zo goed mogelijk inzet om processen te optimaliseren.

Wat ga je doen?

  • Je bevordert een open en inspirerende organisatiecultuur en fungeert als vraagbaak en klankbord binnen het team; Je beschikt over een luisterend oor;
  • In gesprekken met je medewerkers onderzoek je de mogelijkheden voor zowel individuele groei als teamontwikkeling;
  • Je coacht medewerkers op het behalen van afgesproken resultaten en stuurt zo nodig bij;
  • Je realiseert teamplannen en monitort de (kwaliteit van de) output en het budget;
  • Je draagt zorg voor een tijdige en juiste aanlevering van gegevens ten behoeve van de P&C cyclus, je initieert verbeteringen in werkprocessen en fungeert binnen de organisatie als vraagbaak en klankbord op het betreffende werkdomein;
  • Je vertegenwoordigt onze organisatie op verschillende niveaus bij de aangesloten gemeenten.

Wie ben jij?

Een teamleider met zelfkennis en relativeringsvermogen. Hiermee lever je een positieve bijdrage aan de werksfeer. Jij bent iemand bij wie het glas halfvol is. Daadkracht en resultaatgerichtheid staan bij jou ook hoog in het vaandel. Jij gaat voor resultaten, maar de menselijke kant vind jij net zo belangrijk en deze verlies jij niet uit het oog.

Je werkt zelfstandig maar je bent ook een teamplayer: je verbindt je makkelijk met je collega-teamleiders, je afdelingshoofd maar bovenal met je team.

Je beschikt over

  • Een opleiding op HBO+ niveau;
  • Kennis van het vakgebied BWT en Vergunningverlening en kennis van relevante ontwikkelingen (Omgevingswet, WKB);
  • Leidinggevende ervaring;
  • Je bent klantgericht en organisatiesensitief. Hierdoor weet je steeds te anticiperen op de verwachtingen en de wensen van de verschillende stakeholders;
  • Je weet op een creatieve manier om te gaan met belangenverschillen en je denkt in termen van mogelijkheden;
  • Je hebt een proactieve houding: je signaleert kansen.

Waarom kies jij voor werken bij de ODMH?

Wil jij een baan die ertoe doet? Dan is een baan bij de ODMH echt iets voor jou.
Wij willen de wereld mooier maken. Zodat inwoners en ondernemers nu én in de toekomst in een veilige, duurzame en gezonde omgeving kunnen wonen en werken.
Werken bij ons betekent werken voor een ambitieuze en digitaal gestuurde organisatie in een informele sfeer met ongeveer 200 collega’s. We bieden goede en flexibele arbeidsvoorwaarden, ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, het volgen van opleidingen en een interessant takenpakket.

Wil je meer weten over de ODMH. Neem dan een kijkje op: Werken bij de ODMH

In de bedrijfsfilm vertellen onze collega's je hoe hun dag eruit ziet.

Wat wij verder bieden:

  • Een goed salaris tot maximaal € 5.872,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek;
  • Uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05 % wat je kan opnemen wanneer het jou uitkomt;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken;
  • Regelmatig informele activiteiten zoals een gezondheidsdag, afdelingsuitje en een gezellig eindejaarsfeest. Ook in deze tijd waarin dat op een aangepaste manier moet, zoeken we regelmatig contact met elkaar want we hechten veel waarde aan onderlinge binding;
  • De ODMH is goed bereikbaar, zowel met de trein als met auto. Wij stimuleren het gebruik van het openbaar vervoer en de fiets en faciliteren dit;
  • Ons parkeerterrein heeft parkeerplekken met elektrische laadpalen.

Ben je enthousiast?

Solliciteer dan uiterlijk 28 augustus 2021.

De sollicitatieprocedure zal bestaan uit twee gesprekken. Het eerste gesprek zal plaatsvinden op vrijdag 10 september 2021. Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure. Het inwinnen van referenties vindt altijd in overleg met de kandidaat plaats.

Heb je vragen?

Bel of Whatsapp voor vragen over de functie met Andre Mutter, directeur, 06-53853890 of mail naar hr@odmh.nl als je vragen hebt over de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen wij niet op prijs.

WWW.ODMH.NL

De ODMH draagt bij aan een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving.

Dit doen we door milieutaken in de hele regio en bouw- en woningtoezichttaken in een gedeelte ervan uit te voeren in opdracht van de regiogemeenten en de provincie Zuid-Holland. De ODMH heeft vier afdelingen; bouw- en woningtoezicht, bedrijven, expertise en bedrijfsvoering.

Nog niet eerder bij ons gesolliciteerd?

Via de knop hieronder kun je je sollicitatie indienen. Je cv en motivatiebrief kun je als bijlage toevoegen.

Heb je in de afgelopen 6 maanden al eens eerder bij ons gesolliciteerd op een vacature?
Dan kan het zijn dat je al een inlogaccount hebt gekregen voor deze site. Je kunt dan met je e-mail inloggen (rechtsboven) en het eerder verkregen wachtwoord. Als je je wachtwoord vergeten bent kun je het opvragen. Sollicitaties langer dan 6 maanden geleden zijn volledig uit ons systeem verwijderd. Heb je langer dan 6 maanden geleden bij ons gesolliciteerd? Klik dan hieronder op de 'solliciterenknop".