Adviseur ruimtelijke ordening & milieu

Gepubliceerd op 20 december 2021

Wil jij meewerken aan een goede inrichting van de fysieke leefomgeving van de regio Midden-Holland? Heb jij ideeën om de beperkte ruimte zo slim mogelijk in te richten met oog voor milieu- en duurzaamheidsthema's? Wij zoeken bij de ODMH voor onze afdeling Expertise in Gouda een pro actieve en praktische

Adviseur ruimtelijke ordening & Milieu (36 uur)

Wil jij meewerken aan een goede inrichting van de fysieke leefomgeving van de regio Midden-Holland? Heb jij ideeën om de beperkte ruimte zo slim mogelijk in te richten met oog voor milieu- en duurzaamheidsthema’s?

Wij zoeken bij de ODMH voor onze afdeling Expertise in Gouda een proactieve en praktische

Adviseur ruimtelijke ordening & milieu

(36 uur)

Twee werkvelden die samensmelten onder de Omgevingswet. Heb jij hier ideeën over? Dan nodigen we je graag uit voor een gesprek!

Wat ga je doen?

  • Jij adviseert onze regiogemeenten over ruimtelijke ontwikkelingen. Die advisering doe je op papier, maar zeker ook in het gesprek. In jouw advies aan de gemeente zijn alle aspecten van de fysieke leefomgeving integraal meegenomen. Denk hierbij aan de meer traditionele milieuaspecten zoals geluid, bodem of luchtkwaliteit. Daarnaast breng je ook onderwerpen als ondergrond of klimaatadaptatie in. Dit doe je natuurlijk niet alleen, maar samen met je collega’s. Het gebruik maken van elkaars kennis vinden wij vanzelfsprekend en inspirerend.
  • Je wordt ambassadeur. Dat houdt in dat je voor één of twee gemeenten de spin in het web bent en het werk op het vlak van ruimtelijke ordening en de fysieke leefomgeving bewaakt en coördineert. Je bent aanspreekpunt voor die gemeente(n). Zodra dat weer mogelijk is werk je ten minste één dagdeel op locatie bij de desbetreffende gemeente(n).
  • Als adviseur ruimtelijke ordening binnen de ODMH speel je een centrale rol als het gaat om de Omgevingswet. Je schuift namens ODMH aan bij intake- of omgevingstafels. Bij pilotprojecten ben je een belangrijke partner voor de gemeenten. Er zijn op dit gebied veel (beleids-)ontwikkelingen en uitdagingen, hiervoor ga jij je kennis, vaardigheden en enthousiasme inzetten.

Wat vragen wij

  • Je bent een resultaat- en klantgerichte gesprekspartner. Een nieuwsgierige adviseur die mensen met enthousiasme en ondernemerschap mee krijgt in de gewenste route naar een mooi resultaat. Hierbij heb je gevoel voor politiek en proces; je kan op een positieve manier omgaan met belangenverschillen.
  • Je hebt organisatorische talenten en kan goed met mensen omgaan. Je hebt er geen moeite mee om op mensen af te stappen.
  • Een afgeronde HBO of WO opleiding op het gebied van de fysieke leefomgeving, zoals Ruimtelijke Ordening, Planologie of een milieu opleiding. Of je hebt in je loopbaan kennis opgedaan waardoor je nu hiermee vergelijkbaar bent.
  • Je hebt minstens 3 jaar relevante werkervaring opgedaan waardoor je gedegen vakkennis in huis hebt.
  • Bij ODMH ligt veel informatie over de leefomgeving vast in digitale kaartlagen. We hebben de ambitie om in onze advisering meer gebruik te maken van GIS. Affiniteit met GIS is dus een heel grote pré.

Waarom jij kiest voor werken bij de ODMH?

Wil jij een baan die ertoe doet? Dan is een baan bij de ODMH echt iets voor jou. Wij willen onze regio veiliger maken. Zodat inwoners en ondernemers nu én in de toekomst in een veilige, duurzame en gezonde omgeving kunnen wonen en werken. Via werken bij de ODMH  kan je meer zien over ons mooie werk.

Werken bij ons betekent ook werken voor een ambitieuze en digitaal gestuurde organisatie in een informele sfeer met ongeveer 200 collega’s. We bieden goede en flexibele arbeidsvoorwaarden, ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling, het volgen van opleidingen en een interessant takenpakket.

Ben jij een vroege vogel, begin je liever iets later, of wil je je kinderen graag naar school brengen? Geen probleem, naast flexibele arbeidsvoorwaarden werken we ook met flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden.

Verder bieden we je:

  • Een salaris tot maximaal € 4.494,-- bruto per maand (CAO SGO, schaal 10) bij een 36-urige werkweek. Doorgroei naar de uitloopschaal (schaal 10A tot maximaal € 4.831,-) is mogelijk;
  • Uitzicht op een vast dienstverband als het van beide kanten bevalt;
  • Een individueel keuze budget (IKB) van 17,05 % wat je kan opnemen wanneer het jouw uitkomt;
  • Regelmatig informele activiteiten zoals een gezondheidsevenementen, afdelingsuitje en een gezellig eindejaarsfeest;
  • De ODMH is goed bereikbaar, zowel met de trein als met auto. Wij stimuleren het gebruik van het openbaar vervoer en de fiets en hebben daar goede regelingen voor. Ons parkeerterrein heeft parkeerplekken met elektrische laadpalen.

Ben je enthousiast?

Solliciteer dan via https://vacatures.odmh.nl/vacaturebeschrijving/adviseur-rom

en we nemen snel contact met je op.

Heb je vragen?

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Marlies van Bergen, teamleider, via 088-5450334 of 06 – 101 169 42

Voor inlichtingen over de procedure kun je op maandag, woensdag of vrijdag contact opnemen met Liesbeth van der Poel, HR adviseur, 088-5450371.

Delen? Graag! Maar acquisitie stellen wij niet op prijs.